Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Historie civilního letectví 1970-2000
Sehnálková, Radka ; Bencalík, Karol (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je stručná a přehledná historie civilního letectví v rozmezí let 1970 až 2000. Pro tuto dobu je typický nástup velkých dopravních letounů, jenž jsou určeny pro dlouhé tratě a velký počet cestujících, avšak pozornost je věnována i letounům, které z kapacitních důvodů nepřepraví tak velký počet pasažérů. Práce je zaměřena na stručný popis jednotlivých letounů, rozdělených dle typu pohonu a výrobce.
Vývoj stíhacích letounů do roku 1950
Smýkal, Michal ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Bencalík, Karol (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce zpracovává historii vývoje stíhacích letounů v období od počátku první světové války do roku 1950. Jsou zkoumány hlavní vývojové směry specifické pro daná období, použité konstrukce a materiály. Důležité vlastnosti letounů jsou poté vyneseny do grafů.
Historie civilního letectví 1950-1970
Bednář, Ondřej ; Kaddour, Mirvat (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce vytváří přehled historie civilního letectví od roku 1950 do roku 1970. Po druhé světové válce nebyla přeprava civilistů letadly běžná. Ke konci výše zmíněného dvacetiletí se stala neodmyslitelnou součástí cestování na dlouhých tratích. Pozornost je věnována důležitým událostem v historii letectví od přechodu z motorů turbovrtulových na dvouproudové. Vrcholem tohoto období byla konstrukce dopravních letadel schopných překonat rychlost zvuku. Tato práce popisuje také vývoj konstrukce vrtulníků. Pozornost je věnována i velkým konstrukčním kancelářím Evropy, Asii a Severní Ameriky. Část práce pojednává i o vývoji letectví v Československu.
Historie civilního letectví 1970-2000
Zubrvalčík, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je zpracovat stručný přehled historie civilního letectví v období mezi roky 1970 až 2000 a porovnat jejich výkony. Toto období je charakteristické nástupem velkokapacitních letadel a nových konstrukčních řešení. V práci je pozornost věnována jak velkokapacitním dálkovým letadlům, tak i letadlům na střední a krátké tratě. Práce je rozdělena podle doletu letadel a zvláštní kapitolu tvoří nadzvuková dopravní letadla.
Návrh podvozku pro repliku letounu Fokker Eindecker III
Mach, Tomáš ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Vaněk, František (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je navrhnout přistávací zařízení pro historickou repliku letadla Fokker Eindecker III tak, aby co nejvíce odpovídalo originálu. Práce obsahuje výpočet pro stanovení reakčních sil na kola podvozku, koncepční návrh hlavního podvozku a pevnostní kontrolu jeho hlavních částí pro daný typ letadla. Dále jsou zde uvedeny základní typy přistávacích zařízení a jejich zhodnocení.
Historie civilního letectví 1970-2000
Zubrvalčík, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je zpracovat stručný přehled historie civilního letectví v období mezi roky 1970 až 2000 a porovnat jejich výkony. Toto období je charakteristické nástupem velkokapacitních letadel a nových konstrukčních řešení. V práci je pozornost věnována jak velkokapacitním dálkovým letadlům, tak i letadlům na střední a krátké tratě. Práce je rozdělena podle doletu letadel a zvláštní kapitolu tvoří nadzvuková dopravní letadla.
Návrh podvozku pro repliku letounu Fokker Eindecker III
Mach, Tomáš ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Vaněk, František (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je navrhnout přistávací zařízení pro historickou repliku letadla Fokker Eindecker III tak, aby co nejvíce odpovídalo originálu. Práce obsahuje výpočet pro stanovení reakčních sil na kola podvozku, koncepční návrh hlavního podvozku a pevnostní kontrolu jeho hlavních částí pro daný typ letadla. Dále jsou zde uvedeny základní typy přistávacích zařízení a jejich zhodnocení.
Historie civilního letectví 1970-2000
Sehnálková, Radka ; Bencalík, Karol (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je stručná a přehledná historie civilního letectví v rozmezí let 1970 až 2000. Pro tuto dobu je typický nástup velkých dopravních letounů, jenž jsou určeny pro dlouhé tratě a velký počet cestujících, avšak pozornost je věnována i letounům, které z kapacitních důvodů nepřepraví tak velký počet pasažérů. Práce je zaměřena na stručný popis jednotlivých letounů, rozdělených dle typu pohonu a výrobce.
Historie civilního letectví 1950-1970
Bednář, Ondřej ; Kaddour, Mirvat (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce vytváří přehled historie civilního letectví od roku 1950 do roku 1970. Po druhé světové válce nebyla přeprava civilistů letadly běžná. Ke konci výše zmíněného dvacetiletí se stala neodmyslitelnou součástí cestování na dlouhých tratích. Pozornost je věnována důležitým událostem v historii letectví od přechodu z motorů turbovrtulových na dvouproudové. Vrcholem tohoto období byla konstrukce dopravních letadel schopných překonat rychlost zvuku. Tato práce popisuje také vývoj konstrukce vrtulníků. Pozornost je věnována i velkým konstrukčním kancelářím Evropy, Asii a Severní Ameriky. Část práce pojednává i o vývoji letectví v Československu.
Vývoj stíhacích letounů do roku 1950
Smýkal, Michal ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Bencalík, Karol (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce zpracovává historii vývoje stíhacích letounů v období od počátku první světové války do roku 1950. Jsou zkoumány hlavní vývojové směry specifické pro daná období, použité konstrukce a materiály. Důležité vlastnosti letounů jsou poté vyneseny do grafů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.